Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014

Διαδοχικές καταγγελίες κατά της Κ.Δ.στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Πτώχευση του κρατικού αερομεταφορέα ζητά η Ryanair

http://www.philenews.com/el-gr/oikonomia-kypros/146/211185/ptochefsi-tou-kratikou-aerometaforea-zita-i-ryanair?vid=

Λευκωσία: Η Ryanair βομβαρδίζει τους τελευταίους μήνες τις Βρυξέλλες με καταγγελίες κατά της Κυβέρνησης για ενέργειες που αφορούν στις Κυπριακές Αερογραμμές. Στις άκρως απόρρητες επιστολές της Ryanair προς τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι διαμαρτυρίες στοχεύουν ευθέως τις Κυπριακές Αερογραμμές.

Κι αυτό την ίδια ώρα που η Ryanair απολαμβάνει σημαντικών κρατικών χορηγήσεων και εκπτώσεων, που αποφασίστηκαν μάλιστα από Κυβέρνηση και Hermes, κάτω από την πίεσή τους για να συμφωνήσουν να διεξάγουν πτήσεις από την Πάφο. Τα σχέδια «κινήτρων», που ουσιαστικά είναι ενισχύσεις με ειδική μείωση τελών και επιδότηση επιβατών, έτυχαν πλήρους εκμετάλλευσης και αξιοποίησης από τη Ryanair, με επιπλέον έσοδα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ που είτε πληρώθηκαν είτε αφαιρέθηκαν από τις υποχρεώσεις τελών ως έκπτωση.

Πηγές του «Φ» στις Βρυξέλλες αναφέρουν μάλιστα ότι η τελευταία τέτοια επιστολή καταγγελίας της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στάληκε πρόσφατα -στις 11 Ιουνίου- και στρέφεται ευθέως κατά της κυβερνητικής πρόθεσης να ενισχύσει με 4 εκατ. ευρώ το Ταμείο Πλεονασμού των Κυπριακών Αερογραμμών. Ζητούν να ληφθεί υπόψη και αυτή η απόφαση της Κυβέρνησης στην εξέταση της υπόθεσης για την οικονομική ενίσχυση για αναδιάρθρωση της εταιρείας.  

Μάλιστα, η Ryanair επισυνάπτει σχετικά δημοσιεύματα των ημερών που αναφέρονταν σε δηλώσεις για τα αποτελέσματα συναντήσεων του υπουργού Οικονομικών με συντεχνίες των Κυπριακών Αερογραμμών και σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Προεδρικό επίσης με συντεχνίες του προσωπικού, αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες.

Η Ryanair χαρακτηρίζει τη συνδρομή της Δημοκρατίας στο Ταμείο Πλεονασμού ως «ένεση με μετρητά», που δείχνει απροθυμία ή αποτυχία της Κυβέρνησης της Κύπρου να συμμορφωθεί με τους όρους που έθεσε η Επιτροπή, κατά την εξέταση των καταγγελιών για κρατική ενίσχυση. Ένας ιδιώτης δεν θα προχωρούσε σε μια τέτοια «επένδυση» σε μια «αποτυχημένη» αεροπορική εταιρεία, σημειώνουν στην καταγγελία τους αυτή.
 
Τονίζουν, επίσης, πως η εισφορά των τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ δεν περιλαμβάνεται στο σχέδιο αναδιάρθρωσης των Κυπριακών Αερογραμμών που εξετάζουν οι Βρυξέλλες, ενώ γίνεται σε διάστημα που το σχέδιο βρίσκεται υπό εξέταση.

Η Ryanair καταγγέλλει ευθέως την κυπριακή Κυβέρνηση στις Βρυξέλλες ότι προσπαθεί να αποφύγει τις δεσμεύσεις που η ίδια ανέλαβε μέσω του σχεδίου αναδιάρθρωσης και να αποφύγει τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πρόσθετα, καταγγέλλουν την Κυπριακή Δημοκρατία ότι προσπαθεί πίσω από την πλάτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εισφέρει ακόμη μεγαλύτερη κρατική βοήθεια σε Κυπριακές Αερογραμμές παρά την υπό εξέλιξη έρευνα της Επιτροπής σχετικά με τις μέχρι τώρα κρατικές ενισχύσεις προς την εταιρεία, οι οποίες είχαν γίνει κάτω από την αρχή «μία φορά και τελευταία φορά», σημειώνουν.

Σύμφωνα με την καταγγελία της Ryanair στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η απόφαση της Κυβέρνησης να ενισχύσει το ταμείο πλεονασμού είναι παράνομη αλλά γίνεται και εις βάρος των άλλων όλων αεροπορικών εταιρειών, μεταξύ των οποίων και η Ryanair, που ανταγωνίζεται τις Κυπριακές Αερογραμμές. Τέλος, στη συγκεκριμένη καταγγελία ζητείται η άμεση παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να σταματήσει η συγκεκριμένη ενίσχυση, που, σύμφωνα με την ισλανδική εταιρεία, που δήλωσε ενδιαφέρον να αγοράσει τις Κυπριακές Αερογραμμές, πρόκειται για «τεχνητή στήριξη» της εταιρείας με λεφτά των φορολογουμένων.

Νωρίτερα, στις 16 Μαΐου, η Ryanair είχε προβεί σε άλλη πολυσέλιδη καταγγελία κατά της Κυβέρνησης της Κύπρου στις Βρυξέλλες, μέσω της Γραμματείας κρατικών ενισχύσεων της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, επικαλούμενη την κυπριακή αεροπορική αγορά, όπου, όπως αναφέρει ότι η Ryanair ανταγωνίζεται τις Κυπριακές Αερογραμμές, που λειτουργούν με κρατική χρηματοδότηση και η θέση της στην αγορά «επηρεάζεται άμεσα και ουσιαστικά από οποιαδήποτε κρατική ενίσχυση για τις Κυπριακές Αερογραμμές».

Αναφέρονται σε 6,5 εκατ. ευρώ που δόθηκαν ως «ενίσχυση διάσωσης» και 118 εκατ. ευρώ ως «ενίσχυση αναδιάρθρωσης» που η Επιτροπή ενέκρινε το 2005 και το 2007 αντίστοιχα, τα οποία επισημαίνουν πως δεν ήταν αρκετά οπότε και οι κυπριακές Αρχές έδωσαν περαιτέρω κρατικές ενισχύσεις με τη μορφή διαφόρων «μη κοινοποιηθεισών ενισχύσεων», όπως δάνεια και αύξηση κεφαλαίου. Ένας ιδιώτης επενδυτής θα επέλεγε εξ αρχής τη διαδικασία «εκκαθάρισης» των Κυπριακών Αερογραμμών, σύμφωνα με τη Ryanair. Αναφέρεται, μάλιστα, και σε νομολογία, που με βάση αυτή -σύμφωνα με την Ryanair- οι Κυπριακές Αερογραμμές θα έπρεπε να είχαν κηρυχτεί σε πτώχευση.

Η εκκαθάριση των Κυπριακών Αερογραμμών θα ήταν πιο προσοδοφόρα (ή λιγότερο ζημιογόνα) για την Κυπριακή Δημοκρατία, αναφέρει ακόμα στα επιχειρήματά της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Rynair.
 
«Κλείστε την να τελειώνουμε»

Σε επίσης απόρρητο έγγραφο της Ryanair προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρεται, μεταξύ άλλων, πως «κάθε προσπάθεια από την Επιτροπή να παρατείνει την παρουσία Κυπριακών Αερογραμμών στην τεχνητή αγορά θα οδηγήσει σε:

1. Στρέβλωση του ανταγωνισμού
2. Μειωμένη αποδοτικότητα του τομέα των αεροπορικών μεταφορών
3. Πιο ψηλό κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες, μέσα από την παρατεταμένη τεχνητή διατήρηση μιας χρονίως αναποτελεσματικής αεροπορικής εταιρείας
4. Ζημιά για τους Ευρωπαίους καταναλωτές
5. Σε παρόμοια οικονομική κατάσταση, οι Sabena, Malev και Spanair κήρυξαν πτώχευση.

– Λάβετε υπόψη ότι η Ryanair είναι ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές των Κυπριακών Αερογραμμών, των οποίων η θέση αγοράς επηρεάζεται σημαντικά από την τεχνητή διατήρηση των Κυπριακών Αερογραμμών στην αγορά».

Γράφει: Πέτρος Θεοχαρίδης
 
- See more at: http://www.philenews.com/el-gr/oikonomia-kypros/146/211185/ptochefsi-tou-kratikou-aerometaforea-zita-i-ryanair?vid=#sthash.g0e8RvTV.dpuf


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου